Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  El Castanyer d'en Cuc (Montseny)

Enviada per Carles López Carles López
El Castanyer d'en Cuc, és un arbre monumental situat a la Vall de Vallfornès, dins el Parc Natural del Montseny. Té 15 m d'alçada, 17 me de calçada i 11 de volt de canó.
r945.jpg r946.jpg r947.jpg r948.jpg r949.jpg r951.jpg r952.jpg r953.jpg r954.jpg r955.jpg r956.jpg r957.jpg r958.jpg r959.jpg r960.jpg r961.jpg r962.jpg

Es pren la pista que puja fins l'embassament, seguirem tota l'estona vorejant-lo fins una bifurcació on hi ha el torrent de la Baga d'en Cuc. En aquest punt hi ha un cartell indicador al castanyer i la Casa del Bosc. En lleugera pujada al cap d'uns 300 mts la pista continua per un revolt a l'esquerra. Seguirem recte per un camí que va vorejant el torrent i fins trobar de nou la pista principal. Seguim per la pista principal fins una bifurcació on hi ha un cartell que ens indica a la dreta direcció a l'Hotel de Can Cuch. Per aquesta pista continuarem més endavant. Ara seguirem per la pista de l'esquerra. Al cap de poca estona nova bifurcació, en aquest cas indica la Casa del Bosc, cal seguir per la pista de l'esquerra fins un replà on hi ha una antiga carbonera. Pocs metres més enllà, s'arriba al Castanyer d'en Cuc. Un cop visitat el castanyer, cal desfer el camí fins la bifurcació de l'hotel Can Cuch. Cal seguir per la pista principal fins l'hotel. Un cop passat l'hotel i en un revolt trobarem la font de la Moixera. Continuem fins l'ermita de St. Salvador de Terrades. Molt a la vora hi ha la Masia de Can Quintana. En aquest punt cal deixar la pista principal i agafar un camí que hi ha a la dreta de l'ermita, que va en lleugera baixada fins retrobar la pista principal. Cal seguir per la pista principal, passant per Can Puig i Can Baldé fins la bifurcació amb la pista de Vallfornès que ens portarà fins l'aparcament.

Punt de sortida Aparcament de l'embassament de Vallfornès
Accés al punt de sortida Carretera BP-5107 fins a Cànoves, anar fins a la plaça de St. Muç i continuar per la carretera de Vallfornès. Passat el km 2 s'acaba l'asfalt i es continua per pista en bon estat fins l'aparcament de l'embassament de Vallfornès.
Dificultats a tenir en compte: No hi ha punts d'aigua.
Alçada màxima: 819 m
Durada: 2h 45 min
Distància recorreguda: 10,6 km
Cartografia i bibliografia: Parc Natural Montseny. Editorial Alpina. Escala 1:25.000